Bak skjermen gir deg en innføring i web, sosiale medier og de digitale plattformene som styrer mer og mer av våre liv. Det har skjedd dramatiske endringer med Internett og web de siste ti årene, og denne boken går gjennom tekniske, sosiale og kulturelle sider ved utviklingen, særlig etter at digitale plattformer som Facebook og Google ble dominerende. Den presenterer de viktigste teknologiske og samfunnsmessige utviklingstrekkene, og aktørene og maktfaktorene som står bak. Bak skjermen er en sterkt revidert og oppdatert utgave av boken Hva skjer med Internett og web? og erstatter således denne. Boken er skrevet for studenter innen samfunnsfag og humaniora, og for alle som er opptatt av hva som skjer med Internett og web.
Bak skjermen gir deg en innføring i web, sosiale medier og de digitale plattformene som styrer mer og mer av våre liv. Det har skjedd dramatiske endringer med Internett og web de siste ti årene, og denne boken går gjennom tekniske, sosiale og kulturelle sider ved utviklingen, særlig etter at digitale plattformer som Facebook og Google ble dominerende. Den presenterer de viktigste teknologiske og samfunnsmessige utviklingstrekkene, og aktørene og maktfaktorene som står bak. Bak skjermen er en sterkt revidert og oppdatert utgave av boken Hva skjer med Internett og web? og erstatter således denne. Boken er skrevet for studenter innen samfunnsfag og humaniora, og for alle som er opptatt av hva som skjer med Internett og web.
249,-
Kjøp eller lei boka påAllvit tilbyr landets største utvalg av digitale fag- og lærebøker. Eboka er universelt utformet, tilpasser seg skjermen og har utvidede funksjoner som fullt søk, notat- og markeringsfunksjon og kildehenvisningsfunksjon. Enkelt, praktisk og studievennlig!
Terje Rasmussen (f. 1957) er sosiolog og professor ved Institutt for medier og kommunikasjon ved Universitetet i Oslo. Han har blant annet forsket på mediene og offentlighetens rolle i norsk politikk, og utviklingen av ideen om suverenitet i Norge.
Produktinformasjon
Innbinding: Ebok
Utgivelsesår: 2021
Forlag: Cappelen Damm Akademisk
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788202715021
Kategorier: Høyere utdanning, Samfunnsvitenskapelige fag, Økonomi, markedsføring og organisasjonsfag, Journalistikk og mediefag, Samfunnsvitenskap