Hvordan kan bedrifter ledes slik at de skaper større verdier i en stadig mer digitalisert økonomi?
Innovasjonsevne og digital transformasjon i norske bedrifter gir deg nye verktøy og innsikter som kan brukes til å skape verdier på en smart, bærekraftig og ansvarlig måte.
Digital transformasjon innebærer å endre bedriften slik at den skaper nye verdier for kunder og brukere gjennom nye tjenester basert på digitale teknologier. Mange bedrifter mislykkes i denne prosessen fordi de mangler innovasjonsevne, og denne evnen må bedriftene utvikle på egenhånd – den kan ikke kjøpes. I boken viser forfatteren hvordan dette kan gjøres.
Forfatteren bruker resultater fra en ny studie om to konsern innen mediebransjen i Norge til å vise hvordan innovasjonsevne og digital transformasjon virker inn på verdiskapingen.
Målgruppen for boken er personer med lederansvar, forskere innen ledelse, medier og innovasjon, og politikere og studenter som er opptatt av ny verdiskaping gjennom digitalisering.
Hvordan kan bedrifter ledes slik at de skaper større verdier i en stadig mer digitalisert økonomi?
Innovasjonsevne og digital transformasjon i norske bedrifter gir deg nye verktøy og innsikter som kan brukes til å skape verdier på en smart, bærekraftig og ansvarlig måte.
209,-
Kjøp eller lei boka påAllvit tilbyr landets største utvalg av digitale fag- og lærebøker. Eboka er universelt utformet, tilpasser seg skjermen og har utvidede funksjoner som fullt søk, notat- og markeringsfunksjon og kildehenvisningsfunksjon. Enkelt, praktisk og studievennlig!
PEDER INGE FURSETH er professor i innovasjon ved Handelshøyskolen BI. Han er samfunnsøkonom og dr. polit. i sosiologi fra Universitetet i Oslo. På BI arbeider han med digital transformasjon, tjenesteinnovasjon, kultur for innovasjon, og nye inntjeningsmodeller. Furseth har tidligere publisert på forlag og i tidsskrifter som Oxford University Press og Harvard Business Review.
Produktinformasjon
Innbinding: Ebok
Utgivelsesår: 2023
Forlag: Cappelen Damm Akademisk
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788202800260
Kategorier: Høyere utdanning, Økonomi, markedsføring og organisasjonsfag