Kulturforståelse på 1-2-3 gir en fortettet og bred innføring i et tema som kan være vanskelig å tilegne seg teoretisk, men som har praktisk betydning på stadig flere områder.
Boken gir eksempler på hvordan kulturforståelse kan være avgjørende for vellykket integrering og kan hindre stereotypifisering og nedvurdering av andre kulturer, men forfatteren viser også hvordan kultur kan bidra til å forklare observerte forskjeller i organisasjonsatferd på tvers av landegrenser. Målgruppen er studenter i økonomisk-administrative fag, og boken egner seg både for dem som ønsker å skaffe seg en rask oversikt over emnet «kulturforståelse» og for dem som trenger repetere stoffet før en eksamen.
Kulturforståelse på 1-2-3 gir en fortettet og bred innføring i et tema som kan være vanskelig å tilegne seg teoretisk, men som har praktisk betydning på stadig flere områder.
Boken gir eksempler på hvordan kulturforståelse kan være avgjørende for vellykket integrering og kan hindre stereotypifisering og nedvurdering av andre kulturer, men forfatteren viser også hvordan kultur kan bidra til å forklare observerte forskjeller i organisasjonsatferd på tvers av landegrenser. Målgruppen er studenter i økonomisk-administrative fag, og boken egner seg både for dem som ønsker å skaffe seg en rask oversikt over emnet «kulturforståelse» og for dem som trenger repetere stoffet før en eksamen.
169,-
Kjøp eller lei boka påAllvit tilbyr landets største utvalg av digitale fag- og lærebøker. Eboka er universelt utformet, tilpasser seg skjermen og har utvidede funksjoner som fullt søk, notat- og markeringsfunksjon og kildehenvisningsfunksjon. Enkelt, praktisk og studievennlig!
Tor Grenness er professor emeritus ved Institutt for kommunikasjon og kultur ved Handelshøyskolen BI. Grenness har lang erfaring som foreleser i metode, som veileder på ulike nivåer og som sensor. Han har publisert en rekke vitenskapelige artikler innen området kryss-kulturell ledelses- og organisasjonsatferd og har utgitt flere bøker innen metode og vitenskapsteori.
Produktinformasjon
Innbinding: Ebok
Utgivelsesår: 2023
Forlag: Cappelen Damm Akademisk
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788202802073
Serienavn: Pensum på 1-2-3
Kategorier: Høyere utdanning, Økonomi, administrasjon, markedsføring, Økonomi, markedsføring og organisasjonsfag