Mikroøkonomi på norsk er skrevet for å støtte studentenes arbeid frem mot en eksamen i mikroøkonomi og er en videreføring av Mikroøkonomi. Formler og oppgaver, som kom i 7. utgave i 2009. Boken gjennomgår hovedpunktene i et innføringskurs i dette fagområdet. Temaene som tas opp går fra markedslikevekt, tilbud og etterspørsel, over konsumentteori og produksjonsteori opp til spillteori og duopolmodeller. Fremstillingen i boken er hele tiden støttet opp med eksempler og øvelsesoppgaver. Dette reflekterer den erfaring at det er avgjørende viktig for studentene i et mikrokurs å kunne håndtere enkel matematikk.
Mikroøkonomi på norsk er rettet mot bachelorutdanningen i økonomi og administrasjon innenfor universitets- og høyskolesektoren. E-boken tilsvarer 8. trykte utgave, Oslo: Cappelen Damm, 2016.
Mikroøkonomi på norsk er skrevet for å støtte studentenes arbeid frem mot en eksamen i mikroøkonomi og er en videreføring av Mikroøkonomi. Formler og oppgaver, som kom i 7. utgave i 2009. Boken gjennomgår hovedpunktene i et innføringskurs i dette fagområdet. Temaene som tas opp går fra markedslikevekt, tilbud og etterspørsel, over konsumentteori og produksjonsteori opp til spillteori og duopolmodeller. Fremstillingen i boken er hele tiden støttet opp med eksempler og øvelsesoppgaver. Dette reflekterer den erfaring at det er avgjørende viktig for studentene i et mikrokurs å kunne håndtere enkel matematikk.
Mikroøkonomi på norsk er rettet mot bachelorutdanningen i økonomi og administrasjon innenfor universitets- og høyskolesektoren. E-boken tilsvarer 8. trykte utgave, Oslo: Cappelen Damm, 2016.
439,-
Kjøp eller lei boka påAllvit tilbyr landets største utvalg av digitale fag- og lærebøker. Eboka er universelt utformet, tilpasser seg skjermen og har utvidede funksjoner som fullt søk, notat- og markeringsfunksjon og kildehenvisningsfunksjon. Enkelt, praktisk og studievennlig!
Erik Grønn er cand.oecon. fra Universitetet i Oslo og har vært ansatt på Handelshøyskolen BI fra 1986. Erik Grønn er en meget erfaren lærebokforfatter.
Produktinformasjon
Innbinding: Ebok
Utgivelsesår: 2019
Forlag: Cappelen Damm Akademisk
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788202633875
Kategorier: Høyere utdanning, Økonomi, administrasjon, markedsføring, Økonomi, markedsføring og organisasjonsfag