Samtaler i skolen er en fagfellevurdert antologi der kapitlene er skrevet av fagpersoner som forsker på ulike sider ved begrepet samtalen. Forfatterne skriver blant annet om dialogens forutsetninger, betydningen av å anerkjenne elevbidrag, den kontroversielle samtalen, kollegasamtalen og samtalens betydning for et godt psykososialt miljø.
Boken inngår i serien Inkluderende skolemiljø. Den er aktuell både for pedagoger, lærerutdannere, studenter og forskere.
Samtaler i skolen er en fagfellevurdert antologi der kapitlene er skrevet av fagpersoner som forsker på ulike sider ved begrepet samtalen. Forfatterne skriver blant annet om dialogens forutsetninger, betydningen av å anerkjenne elevbidrag, den kontroversielle samtalen, kollegasamtalen og samtalens betydning for et godt psykososialt miljø.
Boken inngår i serien Inkluderende skolemiljø. Den er aktuell både for pedagoger, lærerutdannere, studenter og forskere.
279,-
Kjøp eller lei boka påAllvit tilbyr landets største utvalg av digitale fag- og lærebøker. Eboka er universelt utformet, tilpasser seg skjermen og har utvidede funksjoner som fullt søk, notat- og markeringsfunksjon og kildehenvisningsfunksjon. Enkelt, praktisk og studievennlig!
Per Arneberg (f. 1953) er cand.paed. og har i flere år arbeidet som seniorkonsulent i Utdanningsforbundets kurs- og videreutdanningsavdeling, Utdanningsakademiet. Han har tidligere arbeidet i skolen som lærer og rådgiver og er mye brukt som foredragsholder. Arneberg har skrevet og redigert en rekke bøker i pedagogikk.
Mirjam Harkestad Olsen er professor i spesialpedagogikk ved UiT Norges arktiske universitet og sitter i ledergruppen for Nasjonalt nettverk for spesialpedagogikk og UH-nettverket for Kompetanseløft for spesialpedagogikk og inkluderende praksis. Hennes forskningsinteresser er knyttet til ulike spørsmål som vedrører barn og unges skolehverdag, som inkluderende læringsmiljø, herunder elevers psykososiale miljø, og utfordringer for læring. I tillegg har hun forsket på ulike områder innenfor det spesialpedagogiske fagområdet. Hun har, både alene og sammen med andre, publisert mange forskningsartikler og bøker.
Produktinformasjon
Innbinding: Ebok
Utgivelsesår: 2023
Forlag: Cappelen Damm Akademisk
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788202807979
Serienavn: Inkluderende skolemiljø
Serienummer: 8
Kategorier: Høyere utdanning, Pedagogikk, Pedagogikk og lærerutdanning