Vekst Kommunikasjon er en lærebok som dekker hele læreplanen til fagfornyelsen i programfaget kommunikasjon og samhandling. Boka er skrevet med tanke på at fagstoffet skal være motiverende og lett å lære. Læreboken er full av eksempler og praktiske aktiviteter som gjør faget relevant for elevenes praksisutøvelse og yrkesutøvelse.
De tre lærebøkene Kommunikasjon, Yrkesliv og Pedagogisk arbeid er skrevet for Kunnskapsløftet LK20, og utgjør til sammen Vekst, som er Cappelen Damms læreverk for vg2 barne- og ungdomsarbeiderfag.
Til Vekst Kommunikasjon er det supplerende digitale ressurser for lærere og elever på felles nettsider for hele Vekst-verket. Ressursene supplerer bøkene og gir elevene mulighet til variasjon i fagtilegnelsen og gir læreren forslag til undervisningsopplegg og mulighet til å differensiere ved å tildele elevene ulike oppgaver.
Vekst Kommunikasjon finnes også som digitale utgaver: Vekst Kommunikasjon Unibok og Vekst Kommunikasjon Brettbok.
Forfatterne er Kjersti Lisbeth Johnsen, Pia Lang-Holmen, Bente Skjelstad Svendsen og Inger Johanne Eidem.
Vekst Kommunikasjon er en lærebok som dekker hele læreplanen til fagfornyelsen i programfaget kommunikasjon og samhandling. Boka er skrevet med tanke på at fagstoffet skal være motiverende og lett å lære. Læreboken er full av eksempler og praktiske aktiviteter som gjør faget relevant for elevenes praksisutøvelse og yrkesutøvelse.
De tre lærebøkene Kommunikasjon, Yrkesliv og Pedagogisk arbeid er skrevet for Kunnskapsløftet LK20, og utgjør til sammen Vekst, som er Cappelen Damms læreverk for vg2 barne- og ungdomsarbeiderfag.
er utdannet barnehagelærer, med videreutdanning i flerkulturell pedagogikk og master i barnehagepedagogikk. Hun har undervist på teorikurs for praksiskandidater i barne- og ungdomsarbeiderfaget. For tiden er hun lektor i helse- og oppvekstfag i videregående skole.
har bakgrunn som barnehagelærer, undervisningserfaring fra helse- og oppvekstfag i videregående skole og videreutdanning innen veiledning og coaching. Nå er hun lærer og veileder hos Studieforbundet AOF Norge. Her underviser hun ved fagskolen for helse- og oppvekstfag og holder teorikurs for praksiskandidater til barne- og ungdomsarbeiderfaget. Hun jobber også som coach og mentor.
er ansatt som lektor/faglærer ved Elverum videregående skole og har undervisningskompetanse innenfor alle trinn på helse- og oppvekstfag. Hun har undervisningserfaring fra både barnehage, barneskole og ungdomsskole. Svendsen har vært organisasjonskonsulent og har erfaring fra læreplanarbeid for fagskole og kompetansehevingstiltak for barnehage. I sin forskning har hun særlig fokusert på samarbeid mellom undervisning og praksisfelt, voksnes læring og alternative utdanningsløp.
Kjersti Johnsen er førstelektor ved OsloMet – storbyuniversitetet ved Institutt for yrkesfaglærerutdanning (YLU), hvor hun underviser og veileder studenter ved bachelorutdanning for yrkesfaglærere i helse- og oppvekstfag. Hun har lang erfaring med undervisning og veiledning i videregående skole. Hennes forskningsinteresser er yrkesopplæring med vekt på samarbeid og nettverksbygging mellom universitet, skole og arbeidsliv. Dette inkluderer deltakelse i prosjekter som ReCarol og «Lærerutdanningsskoler i yrkesfaglærerutdanningen» (LUSY). I tillegg er hun engasjert i prosjektet «Økt studentutveksling for yrkesfaglærerutdanning» (SØKUT).